Tomaträddning…

Sitter nu och njuter på balkongen så här ett par timmar efter avslutad jobbdag. Men när jag kom hem efter jobbet innan och gick ut här fick jag lite skrämselhicka! Min tomatplanta hade nämligen blivit knäckt!!! Hade ju tittat på den häromdagen och tänkt att nu måste jag snart binda upp och stötta tomaterna lite till. Väntade tyvärr en dag för länge. Fast tomater är ju ganska tåliga så det var bara att skrida till handling. Fram med pall och snöre och börja jobba.

Neeej!!!

Jag är ju som sagt inte så lång så när jag ska fixa på lite höghöjd så är det lite med ‘fara för mitt liv’ eftersom jag måste sträcka mig så långt. Och då kan det ju bli lite vingligt. Men det gick bra. Denna gången också.

Förra sommaren satte jag upp en duschstång vid taket just för att kunna knyta upp tomaterna. Funkade hur bra som helst. Så även i år kommer denna stång till nytta. Kanon bra!

Bra med duschstång i taket.

Så nu när tomaträddningen är över njuter jag med en glass. Lite senare när det är svalare ute får det bli en powerwalk i Parken.

Mums med lite glass.

Ha de’

Lämna en kommentar