Morgonyoga!

Idag när jag vaknade och skulle starta min morgonyoga så kände jag att den skulle göras på balkongen. Så jag började med att starta Spotify med musiken som jag brukar yoga till. Därefter satte jag på kaffet och gick för att förbereda balkongen. Har ju lite som behövde flyttas på så jag skulle få plats med yogamattan och sånt.

Dagens yogaplats.

Och det blev så bra och en så härlig yogastund. Detta måste jag helt klart göra fler gånger. Jag har ju kört meditation här ute vid några tillfällen. Men att yoga här var första gången och det gick ju bra det också.

Dock får jag nog tänka till lite hur jag ska ha mina blommor och ett av borden. Vill ju ha det lätt att fixa iordning när jag ska vara här ute och yoga. Här kan jag inte ha mattan med mera framme hela tiden som jag har det i sovrummet. Det får jag inte plats med. Så får fundera på hur jag ska lösa det på något smidigt sätt.

Jag intog även mitt morgonkaffe och min frukostsmoothie här idag. Så passade även på att bläddra i mina (ganska) nya böcker. Tänker att de ska få bli min sommarläsning i år.

Grön smoothie och kaffe till frukost.

Jag försöker nämligen hitta mat och någon ‘livsstil’ som kan funka med min mage som ofta krånglar och svullnar upp. Så nu tänker jag att jag ska läsa på lite om antiinflammatorisk kost för att se om det kan vara något för mig.

Kanske inte köper det fullt ut direkt men tänker att jag måste börja någonstans. Sen får vi se hur det blir. Känner jag att det blir bättre för magen så kan jag ju utöka kosten med detta efter hand. Jag har precis börjat lite lätt med periodisk fasta också. Inte fullt ut men lite smått för att känna mig för. Man måste ju som sagt börja någonstans. För hur det än är så gör ingen annan det jobbet åt mig.

Så det är vad som händer på balkongen idag. I övrigt får det bli lite tvätt och städning i resten lägenheten. Fast i denna värmen skulle jag ju varit på stranden… Det får bli en annan dag.

Ha de’

Lämna en kommentar