På gång.

Äntligen fick jag hämtat mitt nya balkongmöblemang. Sonen var snäll och hjälpte mig. Men vi hade missbedömt storleken på paketet så det blev lite kämpigt ett tag. Jag fick sitta med Barnbarnets bilstol i knät hela vägen hem och det var rejält trångt kan jag säg. Den är ju inte så liten om vi säger så. Ha ha, men det gick bra och vi kom hem med allt som vi skulle.

Så allt blev också uppackat och utburet på balkongen. Hade egentligen inte tänkt börja skruva ihop möblerna idag… Men vem kan hålla sig? Hade röjt undan lite innan på förmiddagen. Nu tog jag tag i det lite mer. Fick inte undan allt utan ska bära upp lite på vinden och så. Men jag fick tillräckligt med plats att skruva ihop soffan.

Och jag kan meddela att man behöver inte alls vara två som instruktionerna säger. För även om det var liite krångligare och tog nååågot längre tid så gick det. Lite svettigt var det och det hade ju underlättat om jag haft två händer till. Men skam den som ger sig. Och bra kvinna reder sig själv sägs det ju.

Och nu står den där. Mina nya fina balkongsoffa. Bara schäslongen och bordet kvar att skruva ihop. Men det tar jag i veckan som kommer. Men jag blev så nöjd med soffan.

Det är bara en nackdel med detta möblemanget… Jag har inte plats att yoga här ute längre. Meeen det får lösa sig den dagen det blir aktuellt. Och på något sätt ska det nog gå att få till. Men först ska jag blir klar. Och då återkommer jag med en uppdatering.

Ha de’.

Lämna en kommentar